Strona główna | AktualnościRazem dla innowacyjnego drogownictwa

Razem dla innowacyjnego drogownictwa

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz Narodowe Centrum Badań i Rozwoju podpisały umowę regulującą szczegółowe zasady wsparcia badań naukowo-rozwojowych w obszarze drogownictwa.
Przedsięwzięcie kierowane jest do naukowców i jednostek naukowych, a efektem ma być wypracowanie innowacyjnych rozwiązań usprawnienia i optymalizacji procesów planowania, przygotowania, projektowania i realizowania inwestycji drogowych.

Z efektów współpracy GDDKiA i NCBiR będą mogli korzystać zarządcy dróg, przedsiębiorcy oraz biura projektowe. Umowa została zawarta do 2021 r., a maksymalny koszt projektów powstałych w ramach tej współpracy wyniesie 50 mln złotych.

Najbardziej innowacyjne wyniki unowocześnią infrastrukturę drogową - będą podstawą dla nowych przepisów techniczno-budowlanych, a także nowych technik budowy dróg. Pierwszy konkurs na wykonanie opracowań zostanie rozpisany na przełomie III i IV kwartału 2014 r.

Głównym celem wspólnego przedsięwzięcia jest rozwój modeli mechanicznych w projektowaniu konstrukcji nawierzchni i metod prognozowania ich trwałości, poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, unowocześniania narzędzi służących ocenie sprawności i niezawodności sieci drogowej, a także powstania nowych rozwiązań zapewniających efektywne sposoby ochrony otoczenia dróg oraz kształtowania zagospodarowania w ich pobliżu.

Wyniki prac  będą wykorzystane w następujących obszarach:
  1. Technologia budowy i remontu dróg;
  2. Przygotowanie i realizacja poprzez wybór najefektywniejszych metod badawczych;
  3. Planowanie rozwoju infrastruktury transportowej, projektowanie, organizacja ruchu, analizy środowiskowe, analizy bezpieczeństwa ruchu;
  4. Projektowanie dróg;
  5. Przebudowy i rozbudowa dróg;
  6. Analiza kosztów korzyści dla inwestycji drogowych;
  7. Realizacja inwestycji;
  8. Utrzymanie sieci drogowej.
Źródło i zdjęcie: GDDKiA

CZYTAJ WIĘCEJ

Ustawa o inwestycjach drogowych podpisana
Nowoczesne Laboratorium Drogowe GDDKiA na AOW
Dotacje unijne na drogownictwo
Nasiąkliwość betonu. Jakie wymagania dla betonów drogowo-mostowych?
Debata "Dokąd dojedziemy? Wizja infrastruktury drogowej w Polsce w roku 2020"
Raport EY: "Analiza rynku infrastruktury drogowej w Polsce"
Innowacyjna technologia nawierzchni długowiecznej na drodze ekspresowej S8



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Ochrona przeciwpożarowa konstrukcji betonowych

Konstrukcje betonowe, pomimo wysokiej odporności samego materiału na działanie ognia, również należy projektować z uwzględnieniem aspektu nośności ogniowej. Wraz z ekspertem Paroc wyjaśniamy, jak określać i dobrać odpowiednią metodę ochrony dla dźwigarów, kolumn, ścian i płyt z betonu. Czytaj więcej