Strona główna | TechnologieNowatorska technologia w budownictwie mostowym

Nowatorska technologia w budownictwie mostowym

Naukowcy z Politechniki Łódzkiej wraz ze szwajcarskim partnerem - Swiss Federal Laboratories for Materials Science and Technology opracowali innowacyjną technologię, którą można wykorzystywać do wzmacniania dźwigarów głównych na obiektach mostowych.

Technologia opracowana przez łódzką uczelnię, zostanie wykorzystana do wzmocnienia dźwigarów głównych na moście znajdującym się w ciągu drogi wojewódzkiej nr 480 w Szczercowskiej Wsi.

Dzięki specjalnym taśmom kompozytowym z włókien polimerowych, które zostaną przytwierdzone właśnie do dźwigarów, zwiększy się nośność konstrukcji obiektu z klasy "D" (20 t) do co najmniej klasy "B" (40 t). Dodatkowo, belki mostu zostaną owinięte taśmą z włókien węglowych, dla zwiększenia ich odporności na ścinanie. Szerokość jezdni na obiekcie zostanie zwiększona z 6 do 7 metrów. Koszt zadania to 1,95 mln zł.

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi podpisał umowę z firmą DROBET z Częstochowy, która w ramach systemu "zaprojektuj i wybuduj" do końca maja 2014 r. wykona:
  • rozbiórkę nawierzchni oraz izolacji jezdni i chodników,
  • rozbiórkę skrzydeł przyczółków,
  • wzmocnienie dźwigarów głównych,
  • wzmocnienie posadowienia przyczółków,
  • wykonanie poszerzenia przyczółków wraz ze skrzydłami,
  • montaż belek skrajnych na poszerzonych częściach przyczółków,
  • wykonanie nowej płyty pomostowej,
  • wykonanie izolacji pomostu,
  • wykonanie nawierzchni jezdni,
  • montaż elementów wyposażenia,
  • przebudowa dojazdów do mostu (2X100 m).
Źródło i zdjęcie: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi

CZYTAJ WIĘCEJ

Podpisano umowę z wykonawcą nowego mostu w Białym Dunajcu
Ruszają kolejne remonty obiektów mostowych
W Krakowie powstanie nowy most na Wiśle
INTERCOR zrealizuje prace naprawcze na moście w Mszanie w ciągu autostrady A1
Nowy most w Kwidzynie udostępniony kierowcom
Nasiąkliwość betonu. Jakie wymagania dla betonów drogowo-mostowych?
Postępy na budowie mostu w Kamieniu
Długowieczne nawierzchnie na polskich drogach? Innowacja na skalę europejską
Metrostav laureatem nagrody Związku Mostowców RP



DODAJ KOMENTARZ
Wymagane: Zaloguj się aby dodać komentarz > Zaloguj się
TEMAT MIESIĄCA
Ochrona przeciwpożarowa konstrukcji betonowych

Konstrukcje betonowe, pomimo wysokiej odporności samego materiału na działanie ognia, również należy projektować z uwzględnieniem aspektu nośności ogniowej. Wraz z ekspertem Paroc wyjaśniamy, jak określać i dobrać odpowiednią metodę ochrony dla dźwigarów, kolumn, ścian i płyt z betonu. Czytaj więcej