Strona główna | Drogi betonowe i asfaltowe

Drogi betonowe i asfaltowe


"Przeanalizowaliśmy łącznie dziewięć rodzajów konstrukcji, przeprowadziliśmy setki obliczeń porównując koszty budowy i utrzymania na podstawie kilkudziesięciu parametrów, w tym doświadczeń zebranych przy eksploatacji betonowych i asfaltowych odcinków autostrady A4, A2 i S8. Nawet pomimo historycznego minimum cen asfaltu, nawierzchnie betonowe okazały się tańsze już na etapie budowy, a w perspektywie 30 lat eksploatacji dwukrotnie tańsze niż drogi asfaltowe" - ocenił prof. Antoni Szydło z Politechniki Wrocławskiej.


Poniżej prezentujemy obszerny wyciąg z raportu prof. Szydło pt. "Badania i analizy kosztów budowy i utrzymania nawierzchni betonowych i asfaltowych".

Pełna treść raportu - pobierz plik

TEMAT MIESIĄCA
Zakrzywiona, teksturowana i konstrukcyjna ściana oporowa

Teksturowane matryce NOEplast mogą nadać betonowej powierzchni teksturę np. drewnianych desek, groszkowanego betonu czy nawet gipsu. Do ściany oporowej w Großschönau wybrano motyw Murus Romanus. Ta teksturowana matryca ma około 4,1 cm grubości i sprzedaje się ją w standardowych rozmiarach do 6,00 x 2,50 m. Można też ją wyprodukować w większych wymiarach. Matryce posiadają dopasowane nierówne brzegi pozwalające na połączenie ich bez widocznych spoiw. Czytaj więcej